**Réglé** bleem !!!

Discussions sur les émulateurs tournants sur Dreamcast.

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escargot
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**Réglé** bleem !!!

Message par escargot » 24 Mai 2006 12:42

suite a l'annonce de chui de son psx4all
je me suis amusée avec quelques jeux psone (originaux) avec bleemcast
et une pso a côté pour voir les differences
................................................................
voici quelques impressions rapide
hop hop je branche la DC avec bleemcast blue
apres un ecran clignotant de bleem
j'insere le jeu (il charge ... :) )
premiere deception les videos passent façon mosaiques multicolores...
illisible..
viens ensuite un menu 3d (là c'est le choc par rapport a la psone
la psone pal en basse resolution vs la meme image sur la DC mais en rgb 640x480 !!! le jeu prends une autre dimension AMAZINNNG :) )

l'anime passe mais pas de musique.... la voix pas trop syncro...pas trop grave
le jeu commence :
enfin les premiers image du jeu !!! c'est net ...
j'avance virvolte la manette repond tres bien ...
Aie quelques bugs graphique quand je touche un objet... (carré blanc)
je continue, tiens pas de bruitage .... dommage
je m'enfonce dans le jeu
aie... une chute de framerate pendent 1s...
malgres cela le jeu reste jouable

conclusion
on reste plus dans la performance que dans la reel emulation
mais bon c'est assez fun

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edd
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Message par edd » 24 Mai 2006 14:13

C'est une beta, les vidéos, etc n'ont aucun pb dans les 3 déclinaisons commerciales de "bleem for dreamcast".

PSX4All devrait rendre un bien meilleur résultat que bleemcast beta qui date de 6 ans.
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Message par escargot » 24 Mai 2006 14:20

edd a écrit :C'est une beta, les vidéos, etc n'ont aucun pb dans les 3 déclinaisons commerciales de "bleem for dreamcast".

PSX4All devrait rendre un bien meilleur résultat que bleemcast beta qui date de 6 ans.
j'ai aussi les 3 bleemcasts (on les trouve neuf a 2.99)
et là c'est clair c'est 100% psone + la "haute def"*
j'espere que chui va faire parler la poudre :)




* pas la hd ;) mais 640x480

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Message par psykotine » 01 Août 2007 20:46

avis aux amateurs en attendant j'ai testé plusieurs jeux qui passent avec plus ou moins de réussite (en fait j'ai testé que des shoots !!!! :D )


-Einhänder - ok => mais son saccadé sinon ému bien fluide
-G-Darius [US]- ok => le son saute un peu
-Harmful Park [US]- ok => que les effets sonores (pas de zik mais animation nickelle!!!)
-Raystorm [US]- ok => émulation nickelle !!!!

bref pour le moment j'm'en sors pas trop mal (c'est cool que les shoots marchent plutôt bien avec Bleem :wink: :D )

j'ai trouvé ça où l'on sait en version bleem + jeu en autoboot :D

d'ailleurs j'aimerai savoir comment faire pour mettre le bleem + jeu dans un seul fichier iso (un simple coup de bootdream ????)


Edit : j'ai trouvé ça aussi => http://www.whipassgaming.com/genesisrev ... bility.htm en attendant que Chui fasse péter la baraque...

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Message par edd » 01 Août 2007 20:56

Je pense que le principe est toujours le même avec comme pré-requis savoir créer un CD selfbootable à l'ancienne. Après tu appliques sauf que les données du jeu sont celles du jeu PSX auxquelles tu as ajouté le 1st_read.bin. S'il y a des pistes CDDA, elles sont gravées après la pistes audio de boot en une seule session (contenant la piste de boot) ouverte.
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Message par Venom » 01 Août 2007 21:04

Je suis pas sur que ça marche étant donné que la psx a besoin d'avoir un cd le plus conforme à l'original possible, je ne pense pas qu'on puisse mettre les fichiers sur le cd en vrac.

Après comme c'est un émulateur sur DC peut-être qu'il n'a pas cette restriction.

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Message par edd » 01 Août 2007 22:08

J'en ai un sous les yeux, là (Thunderforce IV selfbootable)

Ce qui est visible en premier lieu (explorateur windows), c'est juste 1BLEEM.BIN

En regardant de plus pres, j'ai 2 pistes de données sur 2 sessions. (la méthode autoboot data-data étant valide, mais moins courante que la audio-data).

Pas de pistes audio (pas trouvé dans logiciel zic, pas de note de musique sur l'icone sous win)

Ca laisserait penser qu'on a tout le disque PSX en piste 1 (faisant office de piste d'autoboot mais avec tout le disque PSX dedans) et bleemcast en piste 2. Ce qui m'intrugue, c'est que ça fait une piste d'autoboot énorme (généralement qques secondes audio).

Cela semble confirmé par alcohol:
- piste 1 716mo (mode 2)
- piste 2 900ko (mode 2)

Donc ça a l'air viable (ça permet d'avoir un CD qui se lance sur PSX aussi)

Alors la technique...
Deja graver l'iso PSX en tant que session (qu'on ne ferme pas). On recup l'offset de la fin de session. (si nécessaire, on binhack l'ip.bin et le 1st_read.bin -ici 1bleem.bin, un détail- à l'offset) On crée l'iso de bleem (1bleem.bin tout seul). On injecte l'ip.bin dedans. On grave cet iso en tant que seconde session avec fermeture. Tout ça doit se faire avec les outils habituels (cdrecord...) si on a une ISO psx au départ, sinon pour la premiere partie il faut le logiciel adéquate (CloneCD si CCD, CDRwin sur IMG/SUB...)
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Message par edd » 01 Août 2007 22:15

Je viens de trouver ça:
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
PSX-DC 2in1 Burning Guide v 9.99 by Sam
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

Hi Everybody! Lets get readyyyy to buuurrrnnnnn some cool 2in1 CD-Rs! After reading this TUT you'll be able to create "economic" backups with usual PSX console booting (chip or other methods) backup plus selfbooting DreamCast stuff on it.


The simple trick behind this whole project is:
-----------------------------------------------
* The PSX doesn't recognise a session on CD after the first session

* AND!: It doesn't matter for the DreamCast how long the first session is and what kind of tracks it contains

So both coexist perfectly together! But be warned: The PSX backup will only work in the console and with no PC Emu, because the PC will use and show as good as always the last session of any CD-R. The 1st is "invisible", but of course still there, and can be extracted, copied and what else you need.


You need the following software:
--------------------------------
* CloneCD
* IsoBuster
* mkisofs.exe
* ipins.exe
* Hexeditor
* Burning soft capable for CDROMXA 2048 ISOs
like cdrecord, CDRWIN, WINONCD etc.

(* CDmage only for backups from .cdi ISOs)
(* binhack.exe only for nonselfbooting DC CDs)


But now lets get (the burnparty) started:
------------------------------------------

1. At first write the PSX backup on Disc, but beware!: Don't finalize the session! Use CloneCD:
If you burn your already created ISO: At the "Copy from ImageFile to CD-Writer" screen select Write Speed 2x or 4x and then right click the "Game CD" Icon and choose *edit ...*: Now select write speed: "2x" or "4x" and be shure the option: "Always close last session" is UNCHECKED! Because we have to burn our DC session after the PSX one and cannot need a write protected disc!

2. Good! Let CloneCD do his great job and get a drink or two, watch TV or enjoy yourself and relax, because now the "hard work" ;-) is coming:

3. Insert your disc in the PSX or PS1 and test if everything's Okidoky. Burn PSX backups correctly is not the topic of this TUT, but can be found on hundred pages on the net, so if your not shure, read them first. But with CloneCD and a usual writer it really shouldn't a problem to create a working (ISO or) backup.

4. The backup boots and starts on your chipped PSX? Fine, then let's go ahead. First its important to know how much space you have already used of your CD. There are plenty of proggies out there to check out how much "time" or MB are already used or still free. If you use CloneCD, insert the backup into the drive, click the left "Read to image file" button, choose the correct drive, click next and now CloneCD analyzes automatically the disc space. Now add 20 MB to the shown size! As Example: If CloneCD shows: Size used on Disc: 480 MB, then 480 plus 20 = 500. So if you use a 700 MB CD-R, you can still use 200 MB for your DreamCast backup.

5. Now lets burn our DC files selfbooting "on top" of the PSX CD!
------------------------------------------------------------------
2in1 times.... hmmm, they remind me of my 182in1 GameBoy Cartridge.... ;-)

6. All right: Now start ISObuster, select the drive with the inserted CD, right click "CD" [its on top] and select *properties* Here you can see the important info: Size (LBA). Add 11400 to the shown value and write it down. As example: If ISObuster shows: 172324, add 11400 and we have 183724. This is our important LBA value we need for selfboot, don't forget! Just add 11400 to the shown size and write down the sum.

7. This TUT will "only" ;-) show the main principles of the 2in1 procedure, so here I only describe to burn DC stuff without additional CD-DA tracks:

8. Lets get all the DC "program" files! We need the main executable, in most cases its the 1ST_READ.BIN or 0WINCEOS.BIN , and (if present) all the additional files and folder and the IP.BIN . Of course all these files together must not exceed the empty space of the PSX CD!

9. Get these files:
The easiest way is just insert a already selfbooting DC-CD and simple copy the files over to your harddisk. Create a folder C:\data and put all files and folders of the CD into the "data" directory.


[(9a. Only if there is no IP.BIN file present:
Save the whole DC- data session as CD-Rom Mode1 2048 ISO, open file with Hexeditor, select 32768bytes from the beginning and save these bytes as IP.BIN)]

[(9b. Only if you have a cdi ISO: Open the DC ISO with CDMage and simple extract the files. If there's no IP.BIN, right click the data track and extract as Mode1/2048. It doesn't matter if there is any "extraction error", you only need the first 32768 bytes of the whole ISO. Save them as IP.BIN)]

[(9c. Only if the DC data is in "non selfboot format" (=old utopia boot disc required format)! ThX 2 Echelon! :

Run the program BINHACK.EXE. When it prompts you for the binary file to modify, Pick the boot.bin. In most cases the boot.bin is the 1ST_READ.BIN. Just open IP.BIN with your hexeditor, look direct at the beginning, and you'll see the name of the bootfile before the last Sega string at offset 96. If it detects that the BOOT.BIN is a Windows CE Exectuable (0WINCEOS.BIN), it will not modify the 0WINCEOS.BIN. If it detects that this Executable is a normal Katana Executable, It will ask you for the previosly computed LBA number! It will then modify the BOOT.BIN according to this number. Next, It will ask you for the filename of the Bootsector. Here, you should input IP.BIN. It will hack the IP.BIN for self-boot purposes.]


10. Now all the DC files should be present in the C:\data folder. Copy the file IP.BIN to C:\, and mkisofs.exe and ipins.exe also should be present at C:\ (or D:\ etc. -depends on the harddriveletter). Now open a dospromt at C:\ and type:
mkisofs -C 0,****** -V GAMENAME -l -o data.iso data

-Instead of the ****** use the computed LBA value. (in our example use: 0,183724)
-Instead of GAMENAME use the name of the DC program or game.


11. mkisofs now creates our data.iso. Finally run "IPINS.EXE" from the C:\ root directory, in a DOS Prompt. It will prompt you for the bootsector filename, choose IP.BIN. It will then prompt you for the ISO filename, Choose the file "data.iso". Now it will patch IP.BIN as the bootsector on data.iso.


12 Done!! Just burn this ISO onto the PSX CD and you have successfully created a 2in1 CD. Congratulations and have fun !!

13.: Burning of the data.iso:

CDRECORD Method:
In Dos Prompt type: cdrecord -dev=x,x,x -speed=8 -multi data.iso


CDRWIN Method:
a) Fire up CDRWIN.
b) Click the 2nd Icon from the Top Left: "File Backup and Tools".
c) For Backup Tool/Operation: Select "Record an ISO9660 Image File".
d) For Image Filename, Choose data.iso in your "selfboot" directory.
e) Under Recording Options, Select your CD-Recorder. Check the
following options accordingly:

Disc Type: CDROM-XA
Track Mode: MODE2
SPEED: Whatever You Want
Finalize/Close Session: Yes
Write Postgap: Yes
Open New Session: No
Test Mode: No
Verify Recorded Image: No


WinOnCD Method:

a) select New Project -> Track Image
b) choose data.iso
c) select *Track Properties*:
- ISO 2048 Mode2
- form: CDROM XA
- Finalize/Close Session
Donc c'est bien le principe (la piste PSX en tant que piste de boot DC)
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Message par Dreamkey » 01 Août 2007 23:16

Super :D
Après je me demande comment on fait pour améliorer l'émulation - parce que sur des sites je trouve des iso bleem+un jeu mais je pense que la personne a tester si ça passait bien puis a fait un iso de cette méthode.
S'il y a des vis, c'est que c'est fait pour être démonté (mais parfois vaut mieux s'en abstenir)

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Message par psykotine » 19 Déc 2007 17:32

Hello,


je voudrais savoir si quelqu'un a les versions Bleem! de thunderforce V et R-Type Delta impossible de trouver des versions qui marchent.... :roll:

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Message par Djizeuss » 19 Déc 2007 21:59

j'ai !

... mais pas sur mon disque dur .. je récupère ça première semaine de janvier, si tu peux attendre je vois si je peux uploader ou te faire un CD.


.
"Bodies are for hookers and fat people! All I need is a wad of cash with my head wrapped around it." B.B.Rodriguez

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Message par psykotine » 19 Déc 2007 22:37

haaaaa voici une bonne nouvelle ! :D

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Message par psykotine » 15 Jan 2008 23:04

merci beaucoup ThunderForce V déchire !!!!!!!!!!!

reste plus qu'à faire trouver un R-Type Delta ...

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Goshu
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Re: bleem !!!

Message par Goshu » 23 Fév 2009 16:20

Question. Est ce qu'un iso Tekken 3 fonctionne avec le Bleemcast Tekken 3 ?

Je viens de me le commander et ça me fait chier de racheter aussi le jeu (je l'ai prêté ya quelques années, on me l'a jamais rendu et là c'est juste pour me réentrainer un peu et foutre une pâtée à un gars sur Tekkent 5 :P)

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Re: bleem !!!

Message par edd » 23 Fév 2009 16:41

Oui (d'ailleurs mes bleemcast TK3, MGS et GT2 font tous tourner des backups...)
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